woensdag 12 juni 2013

Doe het zelf: t-shirt draad

Van een oud t-shirt een draad maken is niet alleen eenvoudig maar ook echt leuk om te doen!  Dat ik er blij van wordt moge duidelijk zijn, maar dat er meer gelijkgestemde zielen zijn die er enthousiast van worden en er ook mee aan de slag willen is een bijzondere ontdekking! Daar wordt ik op mijn beurt nog weer blijer van, en zo is de cirkel weer rond ; )

Steeds vaker krijg ik de vraag hoe dat dan precies in zijn werk gaat, één lange draad knippen. Het lijkt zo simpel en dat is het ook, er komt echter wel een trucje aan te pas. Op dit blog heb ik er al eerder over geschreven en het beschreven, maar tot dusver zelf niet in beeld gebracht. 
Bij deze...

Bovenkant en de zoom eraf knippen.




Banen knippen van ongeveer 2 cm
De banen niet helemaal tot einde doorknippen

De zijnaad oppakken
Diagonaal doorknippen


Met beide handen uitrekken zodat de randen omkrullen.







Klaar!

Gelukt? Laat dan nu je creativiteit maar borrelen want met dit bolletje kun je alle kanten op. Haken, breien, vlechten, maak er armbanden van of hang het als een ketting rond je nek. Zelf nog geen bruisende deeën? kijk dan eens op pinterest of op Hoooked. Succes! 







Geen opmerkingen: