woensdag 4 juli 2012

Zpagetti tas haken (deel 2)





















De tas is klaar! Zoals vaak met (mijn) handgemaakte projecten is de gelijkenis met het originele patroon soms ver te zoeken. Gelukkig vind ik dat nou net de charme van handwerk! Voor deze handtas heb ik gebruik gemaakt van één van de leuke patronen op hoooked.nl.

In plaats van Zpagetti garen te kopen kun je het ook gemakkelijk zelf maken. Zo heb ik de draad voor deze tas uit twee oude tricot hoeslakens geknipt (zie bericht 4 juni)

Na een zoektocht op zolder vond ik nog twee hengsels, jaren geleden eens gekregen en altijd bewaard. Helemaal blij dat ik er eindelijk een bestemming voor had gevonden, bleken ze niet te passen... Uiteindelijk heb ik het hengsel ook gehaakt en wel op dezelfde manier als de tas. Door een kleinere haaknaald te gebruiken, 10 mm in plaats van 12 mm, is het mooi stevig geworden en voldoet het prima als handvat.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vindt het jammer dat ik geen patroon kan vinden

Elisabeth zei

Het (gratis!)patroon is van Hoooked, de link van deze site staat ook in het bericht. Je moet wel zelf het pdf bestand even openen of downloaden. Dit is de Roma tas maar er zijn nog veel meer leuke patronen te vinden. Succes! www.hoooked.nl/patronen/2/