dinsdag 29 mei 2018

DIY zomermobile

Onheilspellend gerommel, flitsen in de donkere lucht en regen dat met bakken tegelijk naar beneden komt vallen. We zitten midden in een fikse onweersbui. Ik onderga zo'n bui altijd met lichte spanning, tegenover de kinderen doe ik mijn best een wat laconieke houding aan te nemen. Niks aan de hand, komt allemaal goed, wij zitten veilig binnen, voor je het weet is het al weer voorbij.  
Ondertussen probeer ik te bedenken wat je ook alweer moet doen met onweer, alle stekkers er uit? en pieker, pieker het zal toch niet bij ons inslaan? 
Gek genoeg roept het naast lichte spanning ook een vakantiegevoel bij mij op. De bijzonder warme zomerse dag die er aan voorafging zal daar wellicht ook iets mee te maken hebben. 



Vanwege de zomerse temperaturen van de afgelopen dagen speelde het leven zich hier vooral buiten af en dan is er ineens de behoefte om het gezellig te maken en hier en daar wat vrolijkheid toe te willen voegen. In een rustig moment heb ik daarom deze zomermobile gemaakt. Veel is er niet voor nodig. IJzerdraad voor de ring, een oude spijkerbroek in repen geknipt (van ongeveer 70 cm lang), een paar bolletjes T- shirtdraad en wat leuke versieringen. Voor kinderen ook leuk en goed te doen. Vandaar dat we hem komende vrijdag voor het uurtje handwerken op de de basisschool ook gaan maken. Hopelijk kunnen ze dan weer mooi buiten hangen.

Geen opmerkingen: