maandag 10 juni 2019

The Upcycle Collection unieke mix van hergebruik en design

Afgelopen weekend weer eens een bezoekje gebracht aan de Recycle Boulevard in Leeuwarden. Toegegeven ik ben niet altijd onverdeeld enthousiast maar deze keer was het echt weer een feestje! Vooral de kastenwand en stoelen van *The Upcycle Collection maakte dat ik er met een glimlach rond liep. In die zin doen ze hun naam echt eer aan en is het geen gewone kringloopwinkel maar een boulevard waar je naast het vinden van tweedehands moois inspiratie op kan doen. Hergebruik is hip gonst het om je heen en dat is precies wat ik al jaren probeer uit te dragen. Compleet in mijn element, zeg maar gerust als een vis in het water struin ik zo'n twee uren (je moet er wel serieus de tijd voor nemen...) langs alle stijlkamers, hoekjes en afdelingen. Uiteindelijk sta ik met een goed gevuld mandje én een goed gevoel weer bij de kassa. Een nieuwe zomerjas, kopjes, houten speelgoed en een camping stoeltje rijker. 



Jouw Kringloopkast
Nieuw is de extra verdieping met kasten die je kunt huren om je eigen spullen te verkopen. Dit idee kennen we al van de 'Mijn eigen marktplaats' winkels die je her en der tegenkomt maar hier heet het dus heel toepasselijk 'Jouw Kringloopkast' voor als je wel even klaar bent met online verkopen, maar ook  nog niet toe bent aan het zomaar weggeven van je tweedehands spullen. Erg leuk bedacht en voor mij zeker een overweging waard. Het mooie is dat je de spullen die na een aantal weken niet verkocht zijn als nog kunt doneren aan de kringloop. Je kunt je eigen kast leuk inrichten en hebt er verder dus weinig tot geen werk van. 


*THE UPCYCLE COLLECTION is een unieke designcollectie ontworpen door Louise Cohen die tot stand komt in samenwerking met de Recycle Boulevard. Op een vernieuwende manier zullen studenten, statushouders, tijdelijke krachten die (her)integreren en de zeer gewaardeerde vaste vrijwilligers deze collectie samen produceren met niet tot nauwelijks gebruik van nieuwe materialen. Door een designelement toe te voegen als verbindende factor worden gebruikte materialen weer woest aantrekkelijk.

Geen opmerkingen: